2013. május 13., hétfő

Zajo Alpine Pull teszt

A Zajo egy régi, megbízható márka, és maximálisan a vásárlók érdekeit tartja szem előtt. Na jó ez nem egy fizetett hirdetés. :-) Tehát a Zajo egy viszonylag új, feltörekvő márka innen a szomszédból. Több modelljüket is használjuk, de most egy remek akciónak köszönhetően, sikerült hozzájutni egy felsőhöz (kösz Mormota). Már azt hittem az idényben nem tudom hordani, de köszönhetően a remek tavaszi időjárásnak kipróbálhattam.

Zajo Alpine Pull
Én még a  következő rétegrenden szocializálódtam a hegymászáshoz: vékony aláöltöző, vastag aláöltöző, polár, vízálló réteg. Természetesen azelőtt bélelt nadrág, bélelt kabát. Majd jöttek a softshell-ek, amik mindent összezavartak. De, finomabban hangolhatóvá tették az öltözködést. Persze most már van hardshell, meg mindenféle új anyag. Sőt itt vannak újból a bélelt ruhák is. Agyrém.

De maradjunk egyelőre a főszereplő anyagánál, a Power Stretch-nél. Az utóbbi időben sokkal praktikusabbnak érzem a vastag aláöltöző, polár-mellény kombót. Van már több felsőm is mellény alá, de ezek olcsóbb anyagokból készültek.

A Power Stretch anyag, a Polartec egyik változata. Igazi mindentudó. Meleg, mérsékelten szélálló (szerintem), 4 irányban rugalmas. Legendás a nedvességelvezetése.

Technikai adatok:
Struktúra: 53% Polyester/ 38% Nylon/ 9% Spandex
Súly: 380g
Cipzár: YKK

Ami ránézésre is látszik, magas nyak, praktikusan hosszú cipzárral. Hegesztett zseb. Kézelőn bujtató a nagyujjnak. Erős, lapos varratok. (régebbi Zajo Labrador nadrágomról sajnos ez nem mondható el) Normális cipzárak, végig becsípődés elleni védőborítás. Szabása felvételnél érvényesül igazán, mindenhol patent. (Elsőnek kicsit szűknek éreztem.) Vékony aláöltöző nélkül viselve, a bőrnek kellemesen puha érzetű. Jó benne lenni.

A túra alatt folyamatosan szemerkélt valami, hó is volt az ágakon, de nem éreztem, hogy átnevesedett volna. Bár az is igaz, hogy a vízcsöppet olyan sebességgel szívja fel mint a szaharai homok.

A szél is nekiindult párszor, de a mellénnyel csak a vállaim csúcsán éreztem enyhén, valamint a kézelőn található lyukon fújt be. :-)

Lefelé indulva elkélt fölé a mellény, és hosszabb megállásnál is, de hegynek felfelé, már le kellett dobnom, a cipzárt le kellet húzni. ( kb. 0, -1 Co fok) Legalább így kipróbálásra került a nedvelszívó képesség is, ami remekül működött.

Összegzés:
A felső kiváló anyaga  jó alapot nyújt, de itt a szabás csak hozzáad az értékéhez. Praktikus összeállítás, kiegészítők. Egyszerű. Mindennek sajnos el is kérik az árát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése