2013. november 4., hétfő

Garmont Sticky Lizard GTX - teszt

Beszálló - túrázó kategóriában keresgettem félcipőt. Ez lett belőle...


Garmont Sticky Lizard


A vásárlás kicsit rosszul indult, ugyanis elsőként egy Sticky Boulder cipőt rendeltem, de a jobb lábas cipőből, járás közben kimozdult a sarkam. Kis erőlködéssel le is tudtam húzni. Ennek ellenére a bal példány teljesen jól tartott. Próbálkoztam zoknikkal, fűzéssel, talpbetétekkel, a helyzet változatlan. Feladtam. Rövid ügyintézés után, egy kicsivel drágábban, a jelen cikk tárgyára cseréltem.


Kategória: beszálló
Súly: 485gr
Első ránézésre ez nem annyira 'mászós' felépítésű, mint a Boulder. Felpróbálva a pár mindkét példánya ugyanúgy viselkedik. Jól tart a sarok, teljesen más mint az előző. Az orr rendesen fel van gumizva. Felhúzó fül található a nyelv felső részén, valamint a sarkoknál. Ezekbe akár egy ujj is belefér. :-)

Felső: 1.6mm-es velúr, hálós betétekkel
Bélés: Gore-Tex
A fűzése leér az orr gumizásig, a fém fűzőszemek hiányoznak, a helyettesítő szalagok lenyúlnak a talp felé. A legfelső szalag körbefut a boka körül. A fűzővel (lapos keresztmetszet) rendesen meg lehet húzni, de csak lejtmenetben húztam keményebbre. A lábat stabilan tartja, mégsem érezhető szorítás, a lábujjak nem érik el a cipő elejét. Túrázás közben határozottan kényelemes, könnyű viselet, főleg egy bakancshoz képest. Az alacsony szár ellenére is stabilizálja a bokát. Bár az is igaz, hogy csak kis zsákkal próbáltam.



Talp: Vibram és SuperTrek keverék, Bi-Density EVA középtalp
Betét: PU, antibakteriális
Sarok: Heel Lock, Heel Spine
A talp jól tapad minden terepen. Egyedül a vizes mészkövön csúszkált, de ezt nem találom túl nagy problémának, azon szinte minden csúszik. A talpbetét csillapítása kiváló. A túra végén sehol sem tört fel ill. nyomott meg, a teljesen új cipő. A 'tesztelés' vegyes terepen folyt a Nagy-Fátrában, kb. 20 km távon.
A sarkon, automata hágóvas rögzítőpont van, legalábbis úgy néz ki. :-) A sarok stabilitását hevederes, valamint a talpba épített rendszer biztosítja.
Sziklán, teletalppal stabilan, jól tart. Peremek, rések egész jól megléphetőek vele, persze orr méret függő.
Jó benne vezetni. :-)

Ára: ~ 26e Ft
Természetesen az ár mindig lehetne kevesebb, de arányosnak mondható a teljesítményhez, értékhez viszonyítva.

Tartós teszt (2015.03.20.)
Továbbra is nagyon szeretem a cipőt. A talpbetét még mindig extra. Összeállítása tartós. Kisebb hóban is használom, persze nem vízálló. Orra kicsit zömök, bumszli, de a látszat csal, mert mászásnál érzékeny, talpéle kemény, határozott. Száraz időben még magashegységi túrára is szívesen hordom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése