2012. december 20., csütörtök

Magas-Tátra - Középhegység (2380m)

Még a múlt télen történt, de érdemesnek tartom, hogy említést tegyünk róla, úgysem jártunk eleget a Tátrában. A Középhegység, a Nagy-Tarpataki-völgy felső részén helyezkedik el, a Hosszú-tavi menedékház fölött.
Középhegység és a Hosszú-tavi menedékház

A tervezetthez képes 1 órával később indultunk, mert a sofőr szunyókált. (mea culpa) Ennek ellenére jól haladtunk, és tele autóval érkeztünk a tett helyszínére. Természetesen gépi segéderő nélkül, felvágtattunk a Hosszú-tavi menedékházhoz. Itt kilihegtük magunkat és a panorámás ablakokon keresztül csodáltuk a tájat, majd tovább indultunk a turistaúton. Az út, a Középhegység lábánál vezet el, itt le is tértünk róla, jobbról kerülve a hegyet. Egy darabig itt haladtunk majd balra felvágtunk egy kisebb bevágásban a gerincre.

felvágunk a gerincre

A gerincen viszonylag jól járható köves-havas út fogadott. Ezen közelítettük meg a képen is látható komolyabb szikla felszökést. Itt már nyomok fogadtak, amelyek jobbra és balra is elágaztak. A mélyülő hóban mi a jobb oldali utat választottuk, közvetlenül a sziklák alatt indultunk el. Előtte hágóvas, jégcsákány felöltésre került.

a fal tövében indulunk tovább
A meredek oldallal, és a hóval itt már küzdeni kellett, de nem volt vészes. Majd jött az út 'kulcspontja' a csákányok segítségével átmásztunk pár sziklabordán és havas-füves meredélyen. Újból a gerincet céloztuk és kijutottunk a ragyogó napsütésbe. Szerencsére eddig árnyékban voltunk, mert a völgy másik (napos) oldalán közben ledübörgött pár lavina.

útban a gerincre
A csúcsig még végig kellett menni egy gerinc szakaszon, de ez már nem rejtett nehézségeket. Elmentünk a csúcson található gyönyörű fémszerkezetig, majd visszafordultunk. Lefelé menet a másik oldalt választottuk, ahol járóterep vitt vissza felszökés alatti részre.

a csúcsgerinc és a csúcs
Összefoglalva kellemes, élvezetes túra, sok gyaloglással, minimális technikai nehézséggel, jó időben lenyűgöző panorámával. Bár elkelt volna a két jégszerszám, de ez inkább csak nyafogás. Kötelet nem használtunk, de kezdőknek ajánlott ezen az útvonalon, mert a jeges sziklákon könnyen ki lehet csúszni.