Végre, hosszas szervezőmunka után együtt tudtunk tekerni a Felvidéken. Ezt az utat tavaly tavasszal szemeltük ki, amikor a dobrocsi őserdő környékén barangoltunk. Többször is jártunk a környéken, s mivel nem egy kiemelt turistacélpont, ezért megjelenítésre méltónak gondoltuk.
alpesi idill |
Az autót Rimakokava festői szépségű művháza előtt raktuk le. Egyébként a központi tér lényegesen hangulatosabb, idézi nagyobb települések szászos stílusú tereit. Kofola&cafe után elindultunk a Rima (Rimácska?) szűk völgyében.
pakolás |
A szűk völgyhöz, szűk, árnyékos út társul. A hegyek gyorsan zárulnak, az út minősége, normális, emelkedése nem számottevő. A forgalom elenyésző.
a Rima völgyében |
Kokaváról gyorsan ki lehet érni, a völgy néha hirtelen kitárul és megcsodálhatjuk a szocialistarealista építészet tombolásának nyomait, némi brazilfocivb színvilággal fűszerezve :-).Viszont, a Rima egyre festőibb, a környezet pedig átalakul alpesi jellegűvé.
Utekác településrész |
ezt a képet meg hogy csináltam? |
Az út emelkedése az első, 10 kilométeren nagyon kényelmes, a másik tizes alatt szigorít. Persze itt sem nagyon, a hágó előtti szakaszon éri el a kb. 9%-os emelkedést. Az utolsó szakasz útminősége kiváló, előtte viszont van egy-két nagyon rossz betét.
az emelkedő alja |
az emelkedő teteje |
Találunk néhány csorgót a völgyben, de inkább csak végső megoldásként használhatóak ivásra. Kiérve a főútra 20km távot jelez az óránk, némi csokit veszünk magunkhoz. Terveink szerint a buszmegálló mögött érünk vissza Szikla településen keresztül.
buszmegálló a hágóban |
Egyelőre felfelé indulunk, pár km múlva felérünk a fennsíkra. (indulástól kb. 700m szint) Itt megtekintjük a múltkoriban kimaradt partizán emlékművet, majd hosszú felsőt kapunk, és elindulunk lefelé a Fekete-Garam irányába. Lefelé begurulunk a Kisbalogból induló erdei vasút állomására. Visszagurulunk Feketebalog felé, és utolérjük a vonatot.
Fekete-Garam völgyi kisvasút |
Feketebalog végénél lefordulunk a völgybe, és a Fekete-Garam valamint a sín között hajtunk tovább
egy, murvás úton.Fbalog vége |
murván |
Az út minősége 'montival' nem problémás, utcaival viszont óvatosan lehetne rajta mozogni. Vége felé kezd visszatérni az aszfalt is az útra, elérünk egy jelentősebb elágazót. Itt folyik össze a Fekete-Garam és a Köves-patak, felettük a magasban, pedig egy régi vasúti híd.
kicsit sötét de ott a vasútihíd |
Újból hegynek fordulunk, egy döngölt murvás úton követjük a Köves-patakot. Nagyon jó az út minősége, így is marad 7 km-en keresztül, ahol aszfaltosra vált. Útközben rengetegen jönnek szembe, valamilyen rendezvény lehet.
Elérünk egy víztározót, ahol megejtjük az első komolyabb pihenőt és megesszük az összes kajánkat. Kissé merev tagokkal tekerünk tovább szemben, a nem csökkenő kerékpáros forgalommal.
Majd találkozunk két záróautóval is akik villognak, integetnek. Lehet, hogy tényleg szembe megyünk? :-)
Még pár kanyar és nyílik a táj, legelők, barmok között hajtunk, a bika mellett erősen taposva. :-) Végre elérjük Szikla falut, ahol találunk egy Kofola feliratot, füstölnek a fékek, begurulunk. A kofola mellé kerül, zöldbab leves is, süt a nap, zöld a fű, mosoly az arcon.
Szikla eleje |
Még egy emelkedőt leküzdve visszaérünk a buszmegállóhoz. Bár eredetileg további, erdei terveink voltak az Ipoly forrás felé, de inkább visszatérünk a Rima völgyébe.
Megtett táv: 85 km
Menetidő: ~ 5h
Szintemelkedés: ~ 1100m
A képek telefonnal készültek, nagyrészt menet közben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése