2015. november 27., péntek

Quechua Forclaz 400 sztreccs túrapolár - teszt

Kezdem azzal, hogy a polár, számomra a túrázás legpraktikusabb terméke. Bakancs után ez volt a második dolog amit beszereztem. Jelenleg szükségem volt egy végig cipzárosra, mert kezdtek elkopni, HH felsőim, de megint elpöcsöltem a nyarat, a válogatással. Pár hete estefelé beestem egy polárboltba és lőn.

Quechua Forclaz polár

Az árak mostanság kiverik nálam a biztosítékot. Ezért egyre inkább arra hajlok, hogy a megfelelő ruhát, eszközt a megfelelő helyre, elvet kövessem. Tehát nem akarok expedíciós minőséget hordani a Tátrába, vagy magashegyi ruhát a környékbeli dombokon, felesleges. Ennek jegyében szereztem már be párezres esőkabátot is, mert a Gore-tex rendszerű anyagokban sem hiszek már annyira, de ez egy másik történet.

De nézzük a felsőt: 
Első gondolatom, hogy elég melegítő felsős, sőt a második is. :-) Valószínűleg ezt a sima külső felület okozza, na meg a szín is, mert persze a neonzöldet választom. Az anyag belül bolyhos, kellemes tapintású, semmi PET palack illat. Az eddig próbált softshellekhez képest vastagabb, végre nem az a vékony anyag, szerintem komfortosabb érzetet ad.
Az igazsághoz persze az is hozzá tartozik, hogy ez nem is igazi softshell anyag.

Tulajdonképp akkor győzött meg amikor felpróbáltam, nagyon jó a szabása, valamint kényelmes a viselete. Ez természetesen a túra alatt is remekül érvényesül.

Felszereltsége egész jónak mondható. Hüvelykujj bújtató, mellzseb, kapucni. (elviselnék még rajta derékmagasságban is egy zsebet, de ez nem az kategória és zsákkal, beülővel praktikusabb)
Ezekkel a túra alatt megmenekültem a folyamatos kesztyű-sapka, fel-le vételétől. A kapucni amúgy is praktikusabb mert komplexebb védelmet nyújt a sapkánál. Ez a kapucni egyébként jól szabott, együtt mozog a fejjel, nem akadályoz, nem csúszik a szembe.

Víz vagy inkább cseppállóságot nem próbáltam, de valszeg. nincs neki olyan. A szelet mérsékelten fogja. Bár menetközben ez egyáltalán nem volt zavaró, az erős szél ellenére, csak megállásnál kellett másik réteg. A belső párát jól vezeti, nedvesség csak a zsák alatt marad meg.

Tehát elvileg semmi extra, de szeretem...

Légáteresztés : Poliészter szövet: kivezeti a testpárát (RET=5,81)
Szabad mozgás : Teljes egészében rugalmas anyag (7% elasztán): szabad mozgás.
Könnyű súly : Csak 352 g L-es méretben. 230 g/m2 sűrűségű polár
Ár: 6990Ft

Tartós teszt, tartós használat után...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése