2013. február 5., kedd

Hanwag Ferrata GTX - bakancs teszt.

Régi Asolo bakancsom elhalálozott. Pontosabban elkopott a talpa, de a felépítménnyel igazából semmi baj nem volt. Egy darabig eljátszottam a gondolattal, hogy talpat cseréltetek rajta. De a csere költsége, (kb. 12-15e Ft + szállítás) valamint egy kis méretbeli probléma, eltántorított tőle. Az Asolo egy puhatalpú bakancs volt, ahogy így utólag megnéztem inkább középhegységbeli túrákra ajánlva. Ennek ellenére sokat volt járatva a Tátrában, de nem csak a turista ösvényeken, hanem II-III-as mászásokban is. 


Nem részletezném, mennyit ültem a monitor előtt és hányszor változtattam meg az elképzeléseimet.
A bakancsnak a következő feltételeknek kellett megfelelnie: könnyű, nyári, strapabíró, gumizott orr, megfelelő legyen könnyű fokozatú mászásra. Persze fontos szempont volt az ár/érték arány is. Sokáig gondolkodtam bizonyos beszálló cipő/bakancson is, de végül kikötöttem a címben szereplő példánynál.

A Hanwag név gondolom, minden túrázó előtt ismerős. Ennek ellenére én mindig olasz márkák termékeit hordtam, csak barátaimnál tűnt fel egy-egy szemrevaló darab. A Ferrata, a fentebb felsorolt szempontokat számomra tökéletesen kielégíti.

Mint neve is mutatja célterület a ferrata, magyarul vasalt út. A gyártó besorolásai között a „Rock” kategóriába tartozik. Felsőrésze Cordura kopásálló anyag, marhabőr rátétekkel.


Szára félmagas, a rögzítő szem fölött, még két bújtató található.


Talpa Vibram, cserélhető, B-C kategóriás. Ez már viszonylag keményebb talpnak számít, ezt tompítja a sarokba épített betét. Automata hágóvas nem tehető rá. A talp elején mászó zóna található.

 A súlya meglepően kicsi. (670g, Eur 44, mértem :-)) Bélése Gore-Tex vízálló, lélegző bélés.



Az oldala körben teljesen felgumizott.


Fűzése hagyományos fűzőszemek nélkül van megoldva, textil fülekkel, ami rugalmas feszítést eredményez. Egyetlen fém, fűzőszem, a rögzítő található rajta, valamint a kétzónás fűzést segítő mélyebben elhelyezett fűzőszem a boka alatt.
 Tk. semmi megrendítően új technológia megoldást nem találhatunk benne.
Felpróbálásnál, valami ’érdekeset’ érzek, a lábujjamnak, mintha extra nagy helye lenne, mind fölfelé, mind lefelé. A cipőfűzővel alaposan rá lehet illeszteni a lábfejre a bakancsot. A bőr felsőrész hiánya semmilyen hátrányt nem jelent, stabilan tart.

Ami rögtön érezhető, hogy a sarok kialakítása, pontosabban a fölötte lévő hajlat remek támaszt ad a bokának, a sarok nem tud felfelé elmozdulni. Így nem dörzsölődik ki.


Néhány kisebb túrát tettem vele eddig, a környéken.
Egyiket sötétben, lámpa nélkül, köves-saras-havas meredek terepen. Túlságosan meghúztam a felsőrészt ezért a meredek részeken kissé kényelmetlennek éreztem, de nem volt kedvem, időm megállni. Attól a pillanattól, hogy lazítottam, már teljesen komfortos lett. A talp és a felépítmény, jól abszolválta a csúszós-bokatörős terepet. A talp ’ merevsége ’ menetközben teljesen észrevétlenné vált. A nedvesség nem hatolt be, a külső felület sem lett vizes. A hőmérséklet, -5 Co lehetett. Legalább egy órát topogtunk kb. egy helyben, hóban, de nem volt nagy gond a hideggel sem. Lefelé a ’ megszokott ’ módon működött, a lábujjam meg sem közelítette a cipő orrát.
A többi túra tiszta hóban volt. A menetparaméterei nem változtak, a folyamatos hóban lépkedés sem ártott neki, talpa jól tartott. Bár egyáltalán nem téli cipőnek szántam, de egy negatívumot felfedeztem, kifejezetten csúszik a jégen.

Természetesen az igazi próba egy, legalább teljes napi gyaloglás lesz, magashegyi terepen, valamint némi sziklamászás. Bár az igazi valamilyen ferrata lenne…
Ha ezek megtörténnek, kiegészül az írás egy tartós tesztel is.

    • Felsőrész:5
    • Talp:4,5 (jég miatt)
    • Súly:5
    • Ár/érték:4 (a bolti horror ár miatt)
Tartós teszt (2015.03.23.)
Továbbra is helytálló az összes állítás, a bakancs kitűnően működik. Felsőrésze, lábujjaknál kicsit megtörik, de nem is teljesen merev a talp. Vízállósága, impregnálás nélkül is megmaradt. Saját példányomon semmi hiba nem jelentkezett. A vele egy időben beszerzett másik példánynak (ami szinte ua. a terhelést kapta), elkezdett leválni a gumi talp része. Valószínűleg ragasztással javítható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése